به وب سایت رتبه ساز خوش آمدید

دریافت مشاوره تخصصی زیست: 09124343239

📄 آخرین تغییرات کنکور 1403

دسته بندی :مقاله‌ها 975

آخرین تغییرات کنکور ۱۴۰۳

 احمد نادری با اشاره به تصویب طرح یک فوریتی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، در کمیسیون آموزش، تحقیقات  و فناوری مجلس ، عنوان کرد: 

نکته مهم این طرح این بود که میزان تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین می‌‎شود. به این ترتیب میزان تأثیر و بازگشت دروس عمومی به آزمون سراسری نیز در شورا تصمیم گیری خواهد شد.

 نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: امیدواریم طبق ضوابط آئین نامه داخلی مجلس، این طرح در صحن مجلس مصوب کنیم تا این  مصوبه به کنکور ۱۴۰۳ برسد.

 وی ادامه داد: با تصویب این طرح، چیزی که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده، ملغی خواهد شد. از ابتدا نیز معتقد بودیم شورا حق ورود به این تغییر  قانون مجلس را نداشت.

 

 نادری تأکید کرد: شورای سنجش و پذیرش یک شورای کارشناسی کامل بوده که رئیس شورا وزیر علوم، دبیر آن رئیس سازمان سنجش است. همچنین دو نفر از وزارت  آموزش و پرورش و دو نفر از وزارت بهداشت و معاون آموزشی وزارت علوم حضور دارند. 

همچنین عضو ناظری از مجلس به انتخاب صحن علنی که بنده  هستم  و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دیگر اعضای ناظر حضور دارند.

 تاثیر سوابق تحصیلی:

 عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: بنابراین این شورا صلاحیت لازم برای بررسی میزان تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری و  چگونگی تأثیر میزان دروس عمومی را دارد و در این رابطه تصمیم گیری خواهد کرد.

نهایتا ما امیدواریم تغییرات کنکور به سمتی باشد که برای دانش آموزان کشورمان اتفاق بهتری بیافتد.

مسئولین باید همه دانش آموزان کشور را در نظر بگیرند. و با این دیدگاه تغییرات را اعمال کنند که دانش آموزان مناطق محروم ضرر نکنند. 

تیم مشاوره ای مجموعه رتبه ساز زیر نظر دکتر امین الرعایا ، با سال ها تجریه کنکوری و رتبه های برتر ، با تمام توان در کنار شما دانش آموزان عزیز می باشد تابهترین نتیجه را بگیرید. دانش آموزانی که تمایل به دریافت مشاوره رایگان دارند عدد پایه تحصیلی خود را به تلفن 239 43 43 0912 پیامک کنند.شامل

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

    لینک کوتاه:
    error: محتوا محافظت شده است!!