به وب سایت رتبه ساز خوش آمدید

دریافت مشاوره تخصصی زیست: 09124343239

📄 چگونه می‌توانم رتبه برتر کنکور شوم؟

دسته بندی :مقاله‌ها 1618

هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان با آرزوی رتبه برترشدن و قبولی در رشته‌های خاص، مطالعه خود را آغاز می‌کنند. در شروع این راه با دنیایی مملو از عشق و اشتیاق قدم برمی‌دارند، ولی در وسط مسیر و پس از گذشتن چند ماه از شروع سال تحصیلی تمام عشق و علاقه خود را از یاد می‌برند و سرگرم زندگی عادی و روزمرگی‌ها و یا خوشی‌های گذرا می‌شوند. به طوری که برخی از آ‌ن‌ها این تلاش رو به افول را به این جمله ختم می‌کنند: سال بعد می‌خوانم.

با اعلام نتایج آزمون سراسری و معرفی رتبه‌های برتر کنکور، دانش‌آموزانی که موفق به قبولی در رشته‌ی موردنظر خود نشده‌اند، و یا دانش‌آموزان سال آخر دوره متوسط، فکر برنامه‌ریزی برای کنکور سال آینده می‌افتند.

شاید اولین مسئله که ما به عنوان داوطلب کنکور سراسری از یاد می‌بریم، این نکته باشد، کسی که آرزوی رتبه برترشدن را توی سرش دارد باید توجه داشته باشد که برای رسیدن به چنین موفقیت بزرگی باید از خیلی چیزها دل بکند و تمام فکر و ذکر خود را معطوف به هدفش بکند. مطمئناً قبولی در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی یا مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر و طراحی دانشگاه تهران، کار ساده‌ای نیست و در عین حال آرزوی هر کسی نیست، پس اگر تو چنین آرزویی داری مطمئن باش لیاقت و توانایی رسیدن به این آرزو را داشته‌ای که توانستی به آن فکر کنی و خودت را توی آن شرایط در نظر بگیری.

بسیاری از افراد فکر می‌کند که با صرف یک یا دو ماه مانده به کنکور می‌توانند آمادگی لازم را برای قبولی به دست آورند ولی واقعیت این است که به دست آوردن رتبه برتر کنکور هدفی است که اگر در طول مسیرتان نظم و برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید و با پشتکار زیاد و مستمر برای آن تلاش کنید، قابل دسترسی است.

از طرفی با توجه به تعداد زیاد شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری و ظرفیت محدود دانشگاه‌های برتر برای رشته‌های خوب، قبولی در این رشته‌ها و رتبه برترشدن شرایط خاص خودش را می‌طلبد که در نوشته زیر سعی داریم این نکات و شرایط اشاره کنیم تا با شما در کسب این موفقیت بزرگ سهیم باشیم.

1- اساتید مجرب و کاربلد:

یکی از عواملی که می‌تواند شما را در راه رتبه برترشدن کمک و یاری کند داشتن اساتیدی است که به شیوه برگزاری کنکورهای سراسری سال‌های اخیر آشنا باشد و به داوطلب کمک کند که با دانشی خوب و کارآمد در کنکور سراسری قدم بگذارد.

2- منابع آموزشی:

مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبعی که برای هر داوطلب کنکور سراسری می‌توان نام برد کتاب درسی است، چون تمامی سوال‌هایی که مطرح می‌شود در کتاب درسی گنجانده شده و مبحثی خارج از کتاب درسی در کنکور سراسری مورد سوال قرار نمی‌گیرد. هم‌چنین در کنار کتاب درسی، جزوات اساتید و کتاب‌های کمک آموزشی و مجموعه تست‌های کنکورهای سال‌های گذشته و تست‌های تألیفی منطبق بر کنکور باشد.

3- ساعت مطالعه بالا:

همت و اراده داوطلب در این مورد مهم است که بتواند ساعات مطالعاتی زیادی را برای خود در نظر بگیرد و قید بسیاری از تفریحات خود را برای سال کنکور بزند و مسلماً نمی‌توان انتظار داشت از روز اول مطالعه به 13 تا 14 ساعت مطالعه در شبانه‌روز رسید و برای رسیدن به این مهم باید به مرور این زمان را زیاد کرد و در کنار کمیت ساعات به کیفیت مطالعاتی هم پرداخت.

4- مهارت تست‌زنی:

از ابزارهایی که برای آموزش و تسلط هرچه بیشتر داوطلبان در سال کنکور وجود دارد می‌توان به تست‌زنی اشاره کرد. تست در کنار سنجش می‌تواند ابزاری بسیار مفید برای آموزش داوطلبان باشد و هر دانش‌آموزی باید با شیوه‌های صحیح تست‌زنی آشنا باشد تا علاوه بر سریع‌ شدن سرعت تست‌زنی، تسلط و تحلیل بر سوال‌های آزمون را داشته باشد.

5- شرکت در آزمون آزمایشی:

داوطلبان در طول سال با برنامه مطالعاتی مدرسه و یا مشاور خود شروع به مطالعه می‌کنند و پیش می‌روند، اما در این بین ما نیازمند ابزاری هستیم تا بتوانیم به وسیله آن هم آموخته‌های داوطلب را مورد سنجش قرار دهیم و هم حس رقابت را در او تقویت کنیم. توصیه ما به همه داوطلبان، به خصوص افرادی که آرزوی رتبه برترشدن را در سر پرورش می‌دهند، شرکت در آزمون آزمایشی با کیفیت است. آزمونی که هم دارای سوالاتی به سبک کنکورهای سال‌های اخیر باشد و هم کارنامه آن از تمامی جهات داوطلب را مورد آنالیز قرار دهد و اطلاعات مفیدی برای ادامه مسیر مطالعاتی داوطلب در اختیار او و مشاورش بگذارد.

6- تحلیل آزمون:

آزمون بدون تحلیل مانند آزمایش خون بدون جواب می‌ماند. با تحلیل آزمون و بررسی نتایج آن و مقایسه با ساعات مطالعاتی که برای هر درس صرف شده است داوطلب به نقاط ضعف و قوت خود پی می‌برد و در پی راهی برای رفع آن می‌گردد. با تحلیل آزمون است که داوطلب از بی‌دقتی‌هایی که در سر جلسه آزمون سراسری دچار آن‌ها شده است آگاه می‌شود و با یادداشت آن‌ها در دفتری سعی می‌کند در آزمون‌های آزمایشی بعدی و هم‌چنین آزمون سراسری دچار این اشتباهات نشود.

7- خلاصه‌نویسی:

این مورد از نکاتی هست که به داوطلبان کنکور سراسری گوشزد می‌کنیم. بهتر است داوطلبان در برنامه‌ریزی روزانه خود درس‌هایی را در اولویت قرار بدهند که در همان روز در مدرسه توسط استاد تدریس شده است، بهتر است دانش‌آموزان سر کلاس درس با دقت فراوان به تدریس استاد گوش فرا دهند و یادداشت‌هایی را از سخنان معلم بردارند و در منزل بعد از مطالعه یادداشت‌ها و کتاب کمک آموزشی اقدام به تست‌زنی کنند. در انتها نکاتی که در حین مطالعه کتاب درسی و کتاب کمک آموزشی و جزوه استاد استخراج کرده‌اند و نکاتی که حین تست‌زنی به آن‌ها پی برده‌اند را به علاوه شمایل کلی درس در دفتری به صورت خلاصه بنویسند. این خلاصه‌ها در زمان مرور دروس و هم‌چنین زمانی که امتحان‌های جامع دارند و وقت کافی برای مطالعه کل متن کتاب درسی را ندارند بسیار مفید خواهد بود. هم‌چنین در زمان جمع‌بندی کنکور یکی از مهم‌ترین ابزار برای یادآوری نکات مهم است.

در کنار مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، چند مورد را متذکر می‌شویم:

مهمترین چیز توکل به خداوند است.

*رویاپردازی کن و رویاهایت را باور کن و باورهایت را تبدیل به هدف کن و تلاش برای رسیدن به باور و رویایت را با تمام وجود بکن و شک نکن و اقدام کن

*مثل رتبه‌ برترها رفتار کن

*دور از فضای مجازی باش و حاشیه نداشته باش

*روی هدفت تمرکز کن و هر چیزی که تمرکزت را از بین می‌برد از خودت دور کن

*مشاور خوب داشته باش و باید برنامه‌ریزی عالی هوشمندانه جلو برو

*حواست به خواب و تغذیه‌ات باشه

*و هیچ‌وقت امید رو فراموش نکن و افکار منفی رو از خودت دور کن

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

لینک کوتاه:
error: محتوا محافظت شده است!!